یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آخرین وضعیت تلفن اینترنتی در کشور

تلفن اينترنتي

سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷:۰۰


در حال حاضر تمام شرکت‌های فعال در زمینه تلفن اینترنتی دارای مجوز از طریق دو شرکت برنده مزایده‌ VOIP شرکت ارتباطات زیرساخت به نام‌های تراشه سبز و پیشگامان کویر یزد که در زمینه ترمینیشن و اورجینیشن فعالیت می‌کنند، ارتباطات خود را برقرار می‌کنند که البته شرکت ضحی کیش نیز به‌عنوان یکی از سه شرکت برنده مزایده بود که ارتباطش از چند ماه پیش قطع شده است.

وایمکس نیوز -  چندی پیش دو شرکت تعاونی نیز مذاکرات خود را با شرکت ارتباطات زیرساخت آغاز کردند که قرار است بعد از نصب تجهیزات در زمینه اورجینیشن فعالیت کنند.

شرکت‌های فعال در زمینه فروش کارت‌های تلفن بین‌الملل ملزم به درج شماره تلفن‌های دفتر مرکزی و پشتیبانی در تمامی روش‌های تبلیغاتی و خدمات ارایه شده خود به مشتریان هستند و متقاضیان باید به‌منظور جلوگیری از ضررهای مادی و معنوی خود پیش از خرید یا دریافت هرگونه خدمات از درج مشخصات مذکور اطمینان حاصل کرده و درصورت مشاهده تخلف ضمن امتناع از خرید محصول، موارد را به منظور رسیدگی و اعمال مقررات به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir منعکس کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به اهمیت موضوع فروش کارت‌های جعلی تلفن بین‌الملل با اسامی شرکت‌های معتبر از طریق تماس‌های تلفنی، بارها به کاربران هشدار داده بود.

در بازار بعضا کارت‌های تلفن بین‌المللی به فروش می‌رسند که کمتر از میزانی که به فروش می‌رسند دارای اعتبارند، به این معنی که اگر کارتی با یک ساعت اعتبار به فروش برسد به‌عنوان مثال داری 30 دقیقه اعتبار است؛ در این رابطه یکی از مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این شرکت به تمامی اپراتورها، خدمات مورد نیاز آن‌ها را ارائه می‌دهد و رابطه شرکت ارتباطات زیرساخت با اپراتورهاست و نظارت بر عملکرد و نحوه ارایه خدمات اپراتورها به مشتریان برعهده سازمان‌ها و نهادهای دیگری است.

هم‌چنین رگولاتوری اعلام کرده بود با توجه به سوءاستفاده برخی شرکت‌های غیرمجاز از اسامی شرکت‌های معتبر و فروش کارت‌های اینترنتی جعلی از طریق تماس‌های تلفنی به آگاهی آحاد مردم می‌رساند که شرکت‌های مجاز با ارایه خدمات اینترنتی (ISP وISDP) ملزم به درج نام شرکت مطابق آنچه در پروانه آن‌ها موجود و مرجع صدور پروانه و نظارت هستند.

مدیرعامل پیشین شرکت ارتباطات زیرساخت نیز دراین باره گفته بود: با توجه به اینکه بارها در این رابطه به مردم هشدار داده بودیم اما برخی به خرید کارت‌های تلفن بین‌الملل از شرکت‌های فاقد مجوز اقدام کردند و در زمان استفاده از این کارت‌ها با پیام‌های مختلفی مواجه شدند.

به گفته ظهوری‌فر بارها به مردم گفته شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد جهت تضییع نشدن حق کسانی که دارای مجوز قانونی هستند مدارک شرکت‌هایی که با مجوز قانونی در حوزه‌ تلفن اینترنتی فعالیت می‌کند را دریافت کند که در این صورت شرکت‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، شناسایی خواهند شد و تا زمانی که قانون جرایم رایانه‌ای اجرایی شود، بر اساس این قانون با شرکت‌های غیرقانونی برخورد می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو